POWŁOKI CERAMICZNE
Jeśli nadal masz pytania zapraszamy do kontaktu.
Nie. Powłoki wiążą się na wierzchniej warstwie lakieru nie ingerując w głąb jego struktury, posiadają właściwości samooczyszczania, utwardzają powierzchnię, podbijają szklistość oraz głębię koloru. W wielu przypadkach, posiadają właściwości antykorozyjne, tym samym zabezpieczają i wzmacniają powierzchnię lakierniczą.
Tak, jednak nie jest to ceramiczny pancerz lub zbroja chroniąca przed zarysowaniami od gwoździ czy ostrych krzaków. Powłoka uchroni nas przed powstawaniem drobnych rys podczas poprawnego mycia czy też osuszania samochodu, a głównym jej zadaniem jest ograniczenie przywierania brudu oraz zapewnienie wysokiego połysku i szklistości.
Tak, pomimo że powłoka mocno ogranicza przyklejanie się brudu do lakieru, ten dalej będzie się brudził, lecz w dużo mniejszym stopniu. Zabezpieczony lakier będzie łatwy do umycia, a sam proces zajmie zdecydowanie mniej czasu. Do mycia potrzebny będzie tylko szampon o neutralnym pH oraz delikatna rękawica z owczej wełny lub mikrofibry. Mycie ręczne będzie wymagane znacznie rzadziej, a do utrzymania nienagannego wyglądu wystarczy nam mycie bezdotykowe.
Zaraz po odebraniu samochodu z salonu. Powłoka ceramiczna zapewni lakierowi doskonałą ochronę zachowując jego fabryczny wygląd przez długie lata. Zaoszczędzi nam to również kosztów związanych z korektą lakieru auta używanego, jak również czasu spędzonego nad przygotowaniem powierzchni do zabezpieczenia.
Nie. Dobra powłoka ceramiczna powinna działać przez deklarowany okres czasu bez potrzeby dokładania kolejnych warstw. Zaleca się okresowe przeglądy gwarancyjne (w naszych Studiach polegają one tylko na profesjonalnym detailingowym myciu) w celu oceny stanu powłoki oraz ewentualnemu odświeżeniu tylko i wyłącznie warstwy hydrofobowej.
Absolutnie nie. Efekt hydrofobowy to miły dla oka dodatek oraz pomoc przy osuszaniu lakieru. Dobra powłoka ceramiczna będzie spełniać swoją funkcję przez deklarowany okres czasu nie perląc wody. Związki hydrofobowe można odświeżać w bardzo szybki i prosty sposób, gdyż znajdują się one na wierzchu powłoki. W naszych Studiach ten zabieg jest najczęściej zawarty w cenie co półrocznych myć, które są jednocześnie przeglądami gwarancyjnymi.
Nie. Powłoki wiążą się na wierzchniej warstwie lakieru nie ingerując w głąb jego struktury, posiadają właściwości samooczyszczania, utwardzają powierzchnię, podbijają szklistość oraz głębię koloru. W wielu przypadkach, posiadają właściwości antykorozyjne, tym samym zabezpieczają i wzmacniają powierzchnię lakierniczą.
Sama aplikacja powłoki nie jest procesem bardzo czasochłonnym i zazwyczaj trwa jeden dzień. Natomiast przygotowanie lakieru do aplikacji powłoki, jego odświeżenie czy korekta, a nawet dokładne mycie nowego samochodu w celu zapewnienia odpowiedniego i trwałego wiązania może zająć nawet kilka dni.
Tak, choć cały proces ogranicza się do regularnego mycia delikatnymi detergentami oraz okresowych przeglądów. We własnym zakresie należy pamiętać o usuwaniu owadów czy ptasich odchodów. Te nie usunięte na czas mogą powodować plamy lub nawet wżery w powłoce/lakierze.
Twardość powłok ceramicznych wyrażana jest w 10 stopniowej skali ołówkowej w jednostkach H. Nie należy jednak mylić tej skali ze skalą MOHS. Powłoka wiążąc się z lakierem po części staje się jego częścią modyfikując go, jak również sama przejmuje część jego właściwości, w tym właśnie twardość. Im więc bardziej miękki będzie lakier, tym niższa będzie twardość samej powłoki.
Najprostszym sposobem jest inspekcja lakieru po zwykłym myciu pod kątem przywartego brudu/smoły/nalotów. Dopuszczalne są jedynie pojedyncze punkty/zabrudzenia. Jeżeli natomiast naloty pojawiają się w dużej ilości należy udać się do punktu aplikacji na przegląd.
Absolutnie nie. Bez względu na to jaki materiał został użyty do stworzenia szczot myjących, jest to proces, który definitywnie będzie rysował i uszkadzał lakier oraz powłokę. Wżarty w szczoty brud oraz stała siła docisku będą systematycznie degradować wygląd powierzchni. Negatywne skutki myjni szczotkowej będą widoczne już po pierwszym użyciu.
Tak. Każdy lakier można zabezpieczyć powłoką ceramiczną, choć do uzyskania efektów wizualnych zbliżonych do samochodu nowego w większości przypadków wymagana będzie korekta lakieru w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów wizualnych. W skrajnych przypadkach lakier może nie nadawać się do korekty ze względu na stopień zniszczenia.